ZÁPIS ze zasedání zastupitelstva č. 6/2024
Obec Mydlovary
datum: 29. 10. 2024
Prezence:
Přítomni: |
(9) Ing. Renata Gondeková, Ing. Jiří Krtička, Bc. Bohuslav Pindryč, Ladislav Fošenbauer, Monika Šimsová, JUDr. Hana Chalupská, Jaroslav Šílený, Miroslav Kamiš, Iveta Marušková |
Omluveni: |
(0) |
Nepřítomni: |
(0) |
Hosté: |
|
Předsedající: |
Ing. Renata Gondeková |
Přítomno je 9 členů a zastupitelstvo je usnášeníschopné.
1. Volba pracovních komisí (bod číslo 1)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Předsedající navrhl jednotlivé členy pracovních komisí
Návrhová komise: |
|
Mandátová a volební komise: |
|
Ověřovatelé: |
Monika Šimsová, Iveta Marušková |
Hlasování |
pro: |
(9) JUDr. Hana Chalupská, Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Miroslav Kamiš, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Jaroslav Šílený, Monika Šimsová |
proti |
(0) |
zdržel se: |
(0) |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat |
2. Schválení programu jednání (bod číslo 2)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Program jednání
1. Volba pracovních komisí
2. Schválení programu jednání
3. Vstup obce do Společenstva obcí Budějovicko - západ
4. Návrh rozpočtu 2025
5. Koupě pozemků č. 1342/5, 1342/7 a 1342/8 v k.ú. Mydlovary
6. Návrh cen Čevak - vodné, stočné 2025
7. Smlouva o náhradě za rušenou část vodního díla - Povodí Vltavy, s. p.
8. Směrnice o darech a dotacích z rozpočtu obce
9. Vydání změny č. 1 a č. 2 ÚP Mydlovary
10. Kontrola Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje
11. Program obnovy venkova - dotace
12. Dotace na obnovu lesa
13. Inventarizace majetku
14. Rozsvěcování vánočního stromu - příspěvek Nadace ČEZ
15. Zápis z kontroly Kontrolního výboru
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo schvaluje návrh programu jednání ze zveřejněné pozvánky s těmito změnami:
- doplňuje se bod č. 16 - Rozpočtové opatření č. 10/2024
- doplňuje se bod č. 17 - Informační leták FVE Mydlovary
Hlasování |
pro: |
(6) Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Monika Šimsová |
proti |
(3) JUDr. Hana Chalupská, Miroslav Kamiš, Jaroslav Šílený |
zdržel se: |
(0) |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-52-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
3. Vstup obce do Společenstva obcí Budějovicko - západ (bod číslo 3)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Bod navazuje na minulé jednání ZO ze dne 17. 9. 2024, bod 12.
Obec byla oslovena s dalšími obcemi ke vstupu do Společenství obcí Budějovicko – západ, zakládaného ve smyslu ust. § 53a a násl. zákona o obcích. Jedná se o společenství zakládané za účelem prosazování společných zájmů členských obcí, především v oblasti péče o rozvoj zájmového území, péče o potřeby občanů členských obcí a ochrany veřejného zájmu.
Konkrétně se jedná o koordinaci činností jednotlivých obcí za účelem realizace různých projektů, zajišťování veřejných služeb, sdílení postupů a procesů, atd. Jedním z předmětů činnosti je například i zřízení tzv. „sdíleného úředníka“, který může zajišťovat správní činnosti pro více obcí.
Obec by se stala jednou ze zakládajících obcí. Na funkci předsedy společenství je předběžně navržen starosta města Zliv, pan Radek Rothschedl.
Při založení společenství by obec nevynakládala žádné finanční příspěvky. Cíle a předmět činnosti společenství jsou mimo jiné podrobně rozvedeny ve stanovách společenství obcí, které tvoří přílohu tohoto materiálu.
Schválení vstupu obce do společenství obcí je vyhrazenou pravomocí zastupitelstva města.
Společenství obcí – možné výhody spolupráce
Zde jsou hlavní výhody vstupu do takového společenství:
1. Sdílení nákladů a zdrojů
Společně mohou obce lépe financovat různé projekty, jako jsou infrastruktura, odpadové hospodářství nebo veřejné služby. Díky tomu, že se náklady rozloží mezi více obcí, je možné realizovat nákladnější projekty, které by pro jednotlivou obec byly nedostupné.
2. Společné projekty a rozvoj
Společenství obcí může efektivněji plánovat a realizovat rozvojové projekty, jako jsou cyklostezky, kulturní akce, ekologické projekty nebo turistická infrastruktura. Společný přístup zvyšuje pravděpodobnost úspěchu a získání dotací z regionálních, státních i evropských fondů.
3. Získání dotací a financování
Společenství obcí má lepší vyjednávací pozici při získávání finančních prostředků z různých grantů a dotací. Mnoho dotačních programů preferuje projekty, které mají regionální nebo mezikomunitní přesah, protože se předpokládá širší dopad na rozvoj oblasti.
4. Efektivnější poskytování veřejných služeb
Obce mohou společně lépe zajišťovat služby, jako je školství, zdravotnictví, dopravní obslužnost nebo správa infrastruktury. Sdílení kapacit umožňuje dosáhnout vyšší kvality služeb při nižších nákladech.
5. Silnější vyjednávací pozice
Ve společenství obcí mohou jednotlivé obce vystupovat jako jednotný celek a dosáhnout většího vlivu při jednání s vyššími úřady nebo soukromými subjekty. Společný hlas má větší váhu při prosazování zájmů regionu.
6. Lepší ochrana životního prostředí
Společné projekty v oblasti ochrany životního prostředí, jako je odpadové hospodářství nebo péče o krajinu, jsou efektivnější, když spolupracuje více obcí. Regionální přístup umožňuje lépe plánovat udržitelné hospodaření s přírodními zdroji.
7. Sociální a kulturní spolupráce
Společenství obcí umožňuje organizovat kulturní a společenské akce, které propojují obyvatele různých obcí, což posiluje komunitní život a vztahy mezi obyvateli.
8. Zlepšení dopravní dostupnosti
V rámci společenství obcí se může lépe plánovat a koordinovat místní doprava, což zlepšuje dopravní dostupnost mezi obcemi a usnadňuje obyvatelům pohyb.
Vstup do společenství obcí tedy přináší praktické výhody jak ekonomické, tak sociální. Spolupráce umožňuje obcím růst, rozvíjet se a poskytovat kvalitnější služby svým obyvatelům.
Závěr projednání:
V rámci rozpravy vznesla JUDr. Hana Chalupská návrh na doplnění stanov společenství o možnost jednotlivých obcí podat návrh, který by musel být společenstvím projednán.
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce souhlasí se vstupem obce Mydlovary do Společenství obcí Budějovicko – západ, zakládaného ve smyslu ust. § 53a a násl. zákona č. 128/2000 Sb. o obcích, ve znění p.p. Zastupitelstvo obce pověřuje starostku obce podpisem příslušných dokumentů a zastupováním města v orgánech společenství v souladu se zákonem a v souladu se stanovami Společenství.
Hlasování |
pro: |
(6) Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Monika Šimsová |
proti |
(3) JUDr. Hana Chalupská, Miroslav Kamiš, Jaroslav Šílený |
zdržel se: |
(0) |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-53-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
4. Návrh rozpočtu 2025 (bod číslo 4)
Předkladatel: Ing. Jiří Krtička
Důvodová zpráva:
Návrh rozpočtu na rok 2025 byl sestaven na základě hospodaření minulých let a s ohledem na stanovené priority pro další období a na plánované nebo již probíhající akce.
Příjmová část
Příjmová část se skládá primárně z odhadovaných transferů na základě rozpočtového určení daní.
Nedaňové příjmy obce tvoří částky za prodej a pronájem obecního majetku a částky z ostatních smluvních vztahů (vodné, stočné atd.).
Příjmovou část rozpočtu tvoří přijaté dotace, obec předpokládá dotace od Jihočeského kraje(výkon státní správy), dotace Oranžový rok, podpora Nadace ČEZ, dar Quail s.r.o. Kapitálové příjmy tvoří částku za odvoz šrotu.
Výdajová část
Výdajovou část obce tvoří mandatorní výdaje a kapitálové výdaje.
Mandatorní běžné výdaje jsou prostředky k financování běžného provozu obce, obecní knihovny a zásahové jednotky SDH.
Mandatorní výdaje obce tvoří náklady na provoz obce, obecního úřadu a obecně prospěšných spolků, které svou činnost provozují v prostorách náležejících obci (energie, voda, plyn, veřejné osvětlení), dále odměny a mzdy pracovníků obce, odměny členů zastupitelstva obce, úhrada programového vybavení a s tím spojených služeb, údržba a servis majetku obce (servis, technické prohlídky, pojištění).
V rozpočtu je též navržena částka na podporu činnosti spolků a dalších institucí, formou darů a dotací.
Návrhy u většiny dalších položek vycházejí z vývoje výdajů minulých let a jsou určeny na běžnou opravu, údržbu a drobné nákupy.
Plánované investice v roce 2025 jsou oprava vodovodní šachty v Kolonii, oprava požární nádrže, chodník v intravilánu obce, stavební úpravy sálu.
Rozpočet je schvalován jako přebytkový.
celkové příjmy rozpočtu ve výši 7 971 000,00
celkové výdaje rozpočtu ve výši 7 862 401,00
Přebytek rozpočtu ve výši 108 599,00 je připraven k zapojení do výdajů rozpočtu dle budoucích potřeb obce.
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary schvaluje rozpočet obce na rok 2025 takto:
celkové příjmy rozpočtu ve výši 7 971 000,00 Kč
celkové výdaje rozpočtu ve výši 7 862 401,00 Kč
Rozpočet je sestaven jako přebytkový ve výši 108 599,00 Kč.
Hlasování |
pro: |
(5) Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Ing. Jiří Krtička, Bc. Bohuslav Pindryč, Monika Šimsová |
proti |
(2) JUDr. Hana Chalupská, Jaroslav Šílený |
zdržel se: |
(2) Miroslav Kamiš, Iveta Marušková |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-54-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
5. Koupě pozemků č. 1342/5, 1342/7 a 1342/8 v k.ú. Mydlovary (bod číslo 5)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Předsedající informuje, že bylo zahájeno jednání s vlastníky pozemků č. 1342/5, 1347/7 a 1342/8 v k.ú. Mydlovary u Dívčic o celkové výměře 84 m2. Obec by touto koupí chtěla dořešit vlastnické vztahy k pozemkům na jejichž části se nachází místní komunikace. Kupní cena byla dohodnuta na 300 Kč/m2. Celkové náklady na odkup činí 25.200,- Kč.
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary schvaluje koupi pozemků parcelní číslo 1342/5 o výměře 24m2, 1342/7 o výměře 35 m2 a 1342/8 o výměře 25 m2, druh pozemku: ostatní plocha, ostatní komunikace, v k.ú. Mydlovary u Dívčic, od Pavla Böhma, █████████████████████████████████████████████, Marie Blažkové, ██████████████████████████████████████████████████████████████ a Ing. Mileny Krtičkové, ██████████████ a Ing. Jiřího Krtičky, ██████████████████████████████████████████████████ za cenu 300 Kč/m2, tj. 25.200,- Kč.
Hlasování |
pro: |
(8) JUDr. Hana Chalupská, Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Miroslav Kamiš, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Jaroslav Šílený, Monika Šimsová |
proti |
(0) |
zdržel se: |
(1) Ing. Jiří Krtička |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-55-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
6. Návrh cen Čevak - vodné, stočné 2025 (bod číslo 6)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Vodné a stočné pro rok 2025:
Cenu vodného a stočného v příštím roce nejvíce ovlivnil nárůst nákladů na nákup římovské vody a nájemné na odpadní vodě.
Na pitné vodě byla promítnuta změna ceny za nákup vody od Jihočeského vodárenského svazu, nově 19,59 Kč/m3 + 100.000,- Kč pevná složka, pro rok 2025 dodavatel kalkuluje částku 677.193,- Kč oproti letošnímu roku 597.810,- Kč (řádek 1.2). Dopad do ceny vodného +2,36 Kč.
Nájemné (řádek 4.4) je předepsáno v Plánu financování obnovy, na pitné vodě beze změny 117.000,- Kč, na odpadní vodě navýšení na 184.000,- Kč = nárůst o 16 tis. Kč (řádek 4.4).
Opravy jsou navýšeny o 3.280,- Kč na vodě pitné a o 1.100,- na vodě odpadní (řádek č. 4.3)
Ostatní náklady jsou na úrovni roku 2024 nebo upraveny o inflaci.
Nové ceny:
Pohyblivá složka: (tabulka č.2, řádek 25)
vodné = 41,68 Kč/m3 bez DPH
stočné = 28,90 Kč/m3 bez DPH
Pevná složka:
Roční paušál zůstává stejný jako v letošním roce, pro vodoměry v rodinných domcích - kategorie A = 635 Kč bez DPH, z toho voda pitná 470 Kč bez DPH a voda odpadní 165 Kč bez DPH.
DPH je 12%.
Navýšení pohyblivé složky ceny vodného a stočného oproti roku 2024 je 4,14 Kč/m3, tj. 6,23 %.
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary schvaluje pro rok 2025 cenu vodného 41,68 Kč/m3 a cenu stočného 28,90 Kč/m3 bez DPH.
Zastupitelstvo obce Mydlovary schvaluje pevnou složku vodného a stočného dle jednotlivých kategorií v Kč bez DPH:
kategorie vodoměrů |
2025 |
voda pitná |
voda odpadní |
A |
635 |
470 |
165 |
B |
3 207 |
2 400 |
807 |
D |
19 527 |
14 650 |
4 877 |
pevná složka stočného z jiných zdrojů |
Kč/m3 |
|
1,89 |
Hlasování |
pro: |
(9) JUDr. Hana Chalupská, Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Miroslav Kamiš, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Jaroslav Šílený, Monika Šimsová |
proti |
(0) |
zdržel se: |
(0) |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-56-6/24 |
zodpovídá: |
Ing. Renata Gondeková |
termín: |
1. 1. 2025 |
7. Smlouva o náhradě za rušenou část vodního díla - Povodí Vltavy, s. p. (bod číslo 7)
Předkladatel: Ing. Jiří Krtička
Důvodová zpráva:
V návaznosti na dokončení projektové dokumentace ČOV Mydlovary se projektanti museli vypořádat se zrušením vodního díla typu úprava koryta vodního toku, nezapisovaného do katastru nemovitostí, ale která je evidována v majetku Povodí Vltavy pod názvem LBP Bezdrev.p.mel.kanál 09.
Tato stavba byla vybudována v roce 1981 a nachází se v korytě bezejmenného drobného vodního toku, jenž je ve správě Povodní Vltavy.
Vlastníkem pozemku č. 1287 je obec Mydlovary. Vodní dílo bude v délce 8 metrů při realizaci odlehčovací komory zrušeno. Rušená část vodního díla se stává s ohledem na realizaci stavby ČOV pro Povodí Vltavy nepotřebným majetkem a tato rušená část byla znaleckým posudkem oceněna na částku 4 000,00 Kč bez DPH, peněžitá náhrada za rušenou část vodního díla je stanovena na částku 2 740,00 Kč.
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Jiří Krtička") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary schvaluje uzavření smlouvy O náhradě za rušenou část vodního díla č. PVL-1625/2024/SML se společností Povodí Vltavy, s. p., Holečkova 3178/8, Praha5, IČO 70889953, za celkovou cenu 7 580,00 Kč včetně DPH.
Hlasování |
pro: |
(7) Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Jaroslav Šílený, Monika Šimsová |
proti |
(0) |
zdržel se: |
(2) JUDr. Hana Chalupská, Miroslav Kamiš |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-57-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
8. Směrnice o darech z rozpočtu obce (bod číslo 8)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Tento bod navazuje na jednání dne 17. 9. 2024, bod 9., kdy bylo přijato usnesení o poskytování dotací spolkům.
Zastupitelstvu je předkládán dodatek č. 3 Směrnice č. 2/2019 O poskytování věcných a peněžitých darů z rozpočtu obce Mydlovary,
ve kterém se vymezují fyzické a právnické osoby, které mohou žádat o dar.
A dále je na žádost občanů, snížena věková hranice pro poskytování darů oslavencům obce od 70 let.
Závěr projednání:
V rámci rozpravy bylo dohodnuto, že ve směrnici bude upraven bod č.4 a směrnice bude předložena ZO na příštím zasedání.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 8 - Směrnice o darech z rozpočtu obce na vědomí.
9. Vydání změny č. 1 a č. 2 ÚP Mydlovary (bod číslo 9)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Odbor územního plánování Magistrátu města České Budějovice jako pořizovatel ÚPD předkládá Zastupitelstvu obce Mydlovary k projednání dokumentaci návrhu
Změny č. 1 a č. 2 ÚP Mydlovary, které byly zpracovány na základě obsahu Změny č. 1 a č. 2 ÚP Mydlovary, schválené zastupitelstvem usnesením č. UZ-54-6/23 ze dne 29. 8. 2023 a č. UZ-60-7/23 ze dne 10. 10. 2023.
Zpracovatelem změny č. 1 a č. 2 ÚP Mydlovary je Ing. arch. David Smrčka, Komenského 199/35, 370 01 České Budějovice, číslo autorizace ČKA 04629.
Pořizovatelem Změny č. 1 a č. 2 ÚP Mydlovary je Magistrát města České Budějovice, odbor územního plánování, který byl ve smyslu § 6 odst. (1) písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění (dále jen „stavební zákon“) požádán obcí Mydlovary o pořizování.
Řešeným územím Změny č. 1 ÚP Mydlovary je celé správní území obce Mydlovary a obsahem je uvedení ÚP Mydlovary do Jednotného standardu v souladu s vyhláškou č. 418/2022 Sb., kterou se mění vyhláška č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti, ve znění pozdějších předpisů a vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, ve znění pozdějších předpisů.
Oznámení o konání veřejného projednání návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary bylo rozesláno dotčeným orgánům, sousedním obcím a oprávněným investorům dne 5. 2. 2024. Veřejné projednání návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary se konalo dne 21. 3. 2024 v budově Obecního úřadu Mydlovary. K návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary bylo uplatněno celkem 10 stanovisek dotčených orgánů, 1 námitka oprávněného investora a připomínky nebyly uplatněny žádné.
Stanoviska a námitka obdržené v rámci veřejného projednání byly pořizovatelem vyhodnocené ve spolupráci s určeným zastupitelem. Z důvodu nesouhlasného stanoviska MMČB OŽP svolal pořizovatel dohodovací jednání. Ostatní uplatněná stanoviska dotčených orgánů byla s dokumentací v souladu, případně byla na základě těchto stanovisek upravena.
Dokumentace byla následně dle § 55b odst. 4 stavebního zákona předána k posouzení Krajskému úřadu - Jihočeský kraj. Stanovisko bylo krajským úřadem vydáno dne 14. 5. 2024 pod č.j. KUJCK 59865/2024, ve kterém byl konstatován nesoulad se Zásadami územního rozvoje Jihočeského kraje, v platném znění, tj. po nabytí účinnosti aktualizace 4a s účinností od 19. 1. 2024, která vymezila ve správním území obce Mydlovary koridor pro záměr dopravní infrastruktury D14/5 Železnice Plzeň – České Budějovice – úsek Zliv – Čičenice. V souladu s metodickým pokynem Ministerstva pro místní rozvoj je nutné v případě nesouladu s nadřazenou dokumentací současně s převedením do standardu uvést územní plán do souladu s nadřazenou dokumentací. V dalších fázích pořizování Změny č. 1 ÚP Mydlovary lze na základě stanoviska pokračovat až po vydání potvrzení o odstranění nedostatků.
Dne 19. 7. 2024 bylo vydáno stanovisko Krajského úřadu Jihočeského kraje, odboru regionálního rozvoje, územního plánování a stavebního řádu č.j. KUJCK 88830/2024 s potvrzením o odstranění nedostatků návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary. Oznámení o konání opakovaného veřejného projednání návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary bylo rozesláno dotčeným orgánům, sousedním obcím a oprávněným investorům dne 6. 8. 2024. Opakované veřejné projednání návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary se konalo příloha č. 2 dne 25. 9. 2024 v budově Obecního úřadu Mydlovary. K návrhu Změny č. 1 ÚP Mydlovary bylo uplatněno celkem 7 stanovisek dotčených orgánů, námitky a připomínky nebyly uplatněny žádné.
Tento materiál je předložen na jednání zastupitelstva obce, v jehož kompetenci je vydání Změny č. 1 ÚP formou opatření obecné povahy, včetně odůvodnění obsahujícího uplatněnou námitku. Vydáním Změny č. 1 ÚP zastupitelstvo obce rozhodne o námitce, která byla uplatněna v rámci veřejného projednání a je uvedena v kapitole II.n. odůvodnění tohoto opatření obecné povahy. Rozhodnutí o námitce, včetně vlastního odůvodnění, se stane nedílnou součástí odůvodnění opatření obecné povahy. Z tohoto důvodu je třeba uvedené kapitole věnovat zvláštní pozornost.
Po vydání Změny č. 1 ÚP v zastupitelstvu obce bude tato územně plánovací dokumentace předána obci Mydlovary, stavebnímu úřadu, krajskému úřadu a odboru územního plánování Magistrátu města České Budějovice.
Řešené území Změny č. 2 ÚP Mydlovary je vymezeno v grafické části této územně plánovací dokumentace. Obsahem změny č. 2 ÚP je vypuštění návrhových ploch technické infrastruktury (TI.1) a dopravní infrastruktury (DI.6) a vymezení návrhové plochy pro technickou infrastrukturu (ČOV) v přiměřeném rozsahu na pozemek parc. č. 1672/1 v k.ú. Mydlovary u Dívčic. Dále je předmětem změny opravení zřejmé nesprávnosti, kdy byla dvojice parcel se zpevněnou komunikací vymezena jako plocha lesní.
Oznámení o konání veřejného projednání návrhu změny č. 2 ÚP Mydlovary bylo rozesláno dotčeným orgánům, sousedním obcím a oprávněným investorům dne 5. 2. 2024. Veřejné projednání návrhu změny č. 2 ÚP Mydlovary se konalo dne 21. 3. 2024 v budově Obecního úřadu Mydlovary. K návrhu změny č. 2 ÚP Mydlovary bylo uplatněno celkem 11 stanovisek dotčených orgánů, námitky a připomínky nebyly uplatněny žádné.
Stanoviska obdržená v rámci veřejného projednání byla pořizovatelem vyhodnocená ve spolupráci s určeným zastupitelem. Z důvodu nesouhlasného stanoviska MMČB OŽP svolal pořizovatel dohodovací jednání. Ostatní uplatněná stanoviska dotčených orgánů byla s dokumentací v souladu, případně byla na základě těchto stanovisek upravena.
Dokumentace byla následně dle § 55b odst. 4 stavebního zákona předána k posouzení Krajskému úřadu - Jihočeský kraj. Stanovisko bylo krajským úřadem vydáno dne 14. 5. 2024 pod č.j. KUJCK 60063/2024, které neobsahovalo upozornění na nedostatky z hlediska § 55b odst. 4 stavebního zákona.
Tento materiál je předložen na jednání zastupitelstva obce, v jehož kompetenci je vydání Změny č. 2 ÚP formou opatření obecné povahy.
Po vydání změny č. 2 ÚP v zastupitelstvu obce bude tato územně plánovací dokumentace předána obci Mydlovary, stavebnímu úřadu, krajskému úřadu a odboru územního plánování Magistrátu města České Budějovice
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary
I. bere na vědomí
1. důvodovou zprávu obsahující rekapitulaci procesu pořizování Změny č. 1 Územního plánu Mydlovary (dále jen „Změna č. 1 ÚP“) po provedeném řízení podle § 55b ve vazbě na §52 až 53 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), ve vazbě na ustanovení § 323 odst. 9 zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů,
2. dokumentaci návrhu Změny č. 1 ÚP, včetně textové části odůvodnění obsahující návrh rozhodnutí o námitce, včetně odůvodnění rozhodnutí o námitce,
II. nevyhovuje
námitce, kterou uplatnil Jihočeský vodárenský svaz, S. K. Neumanna 19, 370 01 České Budějovice dne 21. 3. 2024.
III. konstatuje
že návrh Změny č. 1 ÚP není v rozporu s Politikou územního rozvoje České republiky ve znění závazném od 1. 3. 2024, se Zásadami územního rozvoje Jihočeského kraje, ve znění pozdějších aktualizací a rozsudku Nejvyššího správního soudu č.j. 1 As 15/2016-85, se stanovisky dotčených orgánů, že není v rozporu s výsledkem řešení rozporů, protože k nim nedošlo, a není v rozporu se stanoviskem Krajského úřadu Jihočeského kraje, odboru regionálního rozvoje, územního plánování a stavebního řádu ze dne 19. 7. 2024 pod čj.: KUJCK 88830/2024.
IV. vydává
Změnu č. 1 ÚP formou opatření obecné povahy v rozsahu 35 stran textu, z toho 23 stran výrokové části, 12 stran odůvodnění, 3 výkresů Změny č. 1 ÚP tohoto opatření obecné povahy a 3 výkresů odůvodnění Změny č. 1 ÚP tohoto opatření obecné povahy,
V. ukládá
paní Ing. Renatě Gondekové, starostce obce Mydlovary, zajistit prostřednictvím pořizovatele (tj. odboru územního plánování Magistrátu města České Budějovice):
1. uložení dokumentace Změny č. 1 ÚP, včetně dokladů o jejím pořizování, a úplného znění Územního plánu Mydlovary po Změně č. 1 a 2 (dále jen „úplné znění ÚP“) u obce Mydlovary,
2. vyhotovení a poskytnutí dokumentací Změny č. 1 ÚP a úplného znění ÚP opatřených záznamem o účinnosti příslušnému stavebnímu úřadu, úřadu územního plánování a krajskému úřadu,
3. zveřejnění způsobem umožňujícím dálkový přístup k údajům o vydané Změně č. 1 ÚP.
Hlasování |
pro: |
(9) JUDr. Hana Chalupská, Ing. Renata Gondeková, Ladislav Fošenbauer, Miroslav Kamiš, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Jaroslav Šílený, Monika Šimsová |
proti |
(0) |
zdržel se: |
(0) |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-58-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "B" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary
I. bere na vědomí
1. důvodovou zprávu obsahující rekapitulaci procesu pořizování Změny č. 2 Územního plánu Mydlovary (dále jen „Změna č. 2 ÚP“) po provedeném řízení podle § 55b ve vazbě na §52 až 53 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), ve vazbě na ustanovení § 323 odst. 9 zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů,
2. dokumentaci návrhu Změny č. 2 ÚP,
II. konstatuje
že návrh Změny č. 2 ÚP není v rozporu s Politikou územního rozvoje České republiky ve znění závazném od 1. 3. 2024, se Zásadami územního rozvoje Jihočeského kraje, ve znění pozdějších aktualizací a rozsudku Nejvyššího správního soudu č.j. 1 As 15/2016-85, se stanovisky dotčených orgánů, že není v rozporu s výsledkem řešení rozporů, protože k nim nedošlo, a není v rozporu se stanoviskem Krajského úřadu Jihočeského kraje, odboru regionálního rozvoje, územního plánování a stavebního řádu ze dne 14. 5. 2024 pod čj.: KUJCK 60063/2024.
III. vydává
Změnu č. 2 ÚP formou opatření obecné povahy v rozsahu 36 stran textu, z toho 25 stran výrokové části, 11 stran odůvodnění, 3 výkresů Změny č. 2 ÚP tohoto opatření obecné povahy a 3 výkresů odůvodnění Změny č. 2 ÚP tohoto opatření obecné povahy,
IV. ukládá
paní Ing. Renatě Gondekové, starostce obce Mydlovary, zajistit prostřednictvím pořizovatele (tj. odboru územního plánování Magistrátu města České Budějovice):
1. uložení dokumentace Změny č. 2 ÚP, včetně dokladů o jejím pořizování, a úplného znění Územního plánu Mydlovary po Změně č. 1 a 2 (dále jen „úplné znění ÚP“) u obce Mydlovary,
2. vyhotovení a poskytnutí dokumentací Změny č. 2 ÚP a úplného znění ÚP opatřených záznamem o účinnosti příslušnému stavebnímu úřadu, úřadu územního plánování a krajskému úřadu,
3. zveřejnění způsobem umožňujícím dálkový přístup k údajům o vydané Změně č. 2 ÚP.
Hlasování |
pro: |
(9) JUDr. Hana Chalupská, Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Miroslav Kamiš, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Jaroslav Šílený, Monika Šimsová |
proti |
(0) |
zdržel se: |
(0) |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-59-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
10. Kontrola Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje (bod číslo 10)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Dne 16. 10. 2024 se uskutečnila na obecním úřadě v Mydlovarech kontrola Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje.
Předmětem kontroly bylo dodržování povinností stanovených zejména v ustanovení § 21, § 21a, § 22, § 25, § 26 krizového zákona a souvisejících právních předpisů. Kontrola byla provedena v součinnosti s Magistrátem města České Budějovice v souladu s ustanovením ustanovení § 33 krizového zákona.
V době provádění výše uvedené kontroly probíhaly i úkony předcházející kontrole (místní šetření), které provedl HZS JHC v rozsahu plnění povinností na úseku požární ochrany a plnění povinností vztahujících se k připravenosti a akceschopnosti jednotky požární ochrany a dokumentace požární ochrany obce podle § 29 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů, a podle nařízení vlády č. 172/2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.
Kontrola proběhla bez závad.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 10 - Kontrola Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje na vědomí.
11. Program obnovy venkova - dotace (bod číslo 11)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Jihočeský kraj v prosinci 2024 vyhlásí výzvu do Programu obnovy venkova 2025.
Termínem zahájení podávání žádostí bude začátkem ledna 2025, termín ukončení příjmů žádostí není dosud znám (cca 14 dní).
Chtěli jsem se na tuto dotaci připravit s předstihem, abychom měli hotový projekt, nutná vyjádření a rozpočet akce.
Dle dostupných informací, má dojít ke změnám čerpání dotací z tohoto programu, ale pracovníci Krajského úřadu nemohou před vydáním Pravidel sdělit žádné podmínky.
Tudíž není ani jasné do jaké oblasti budou dotace směřovat.
Zastupitelstvo obce na jednání č. 7/2023 bylo informováno o investičních akcí na následující roky, do kterých je zařazen projekt - Stavební úpravy hospody.
Na tomto projektu se nadále pracuje, ale až nové Podmínky ukáží, zda na něj lze podat žádost o dotaci, případně se bude muset najít jiný projekt dle vydaných Pravidel POV a následná žádost o dotaci se podá v případě, že se stihnou vyřídit potřebné přílohy k žádosti.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 11 - Program obnovy venkova - dotace na vědomí.
12. Dotace na obnovu lesa (bod číslo 12)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
Lesní hospodář pan Mojžíš nařídil vykácení napadených stromů kůrovcem v lese u Kubatova pomníku. Tento prostor bude nově osázen a prostor ochráněn oplocenkou do konce roku 2024.
Na stromky a oplocenku bylo požádáno o dotaci ve výši 30 000 Kč z Ministerstva zemědělství, přes podací místo Krajský úřad Jihočeského kraje.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 12 - Dotace na obnovu lesa na vědomí.
13. Inventarizace majetku (bod číslo 13)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
V prosinci a lednu se provede inventarizace majetku a závazků v účetních jednotkách.
Povinnost inventarizovat majetek a závazky vyplývá obcím ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, konkrétně pak z jeho páté části v paragrafech 29 a 30.
Obce podle něj musejí zjistit skutečný stav veškerého majetku a závazků a ten porovnat se stavem příslušného majetku a závazků v účetnictví.
Inventarizaci přitom provádějí jak fyzickou u hmotného a nehmotného majetku, tak i dokladovou u závazků či pohledávek.
Samotná inventura začíná zjištěním skutečného stavu majetku, následuje vyhotovení inventurních soupisů a porovnání skutečného stavu se stavem v účetnictví. Následně se zjišťují inventarizační rozdíly, dochází k jejich vypořádání
Jmenování inventarizační komise: předseda Bohuslav Pindryč
členové: Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková a Monika Šimsová
Zastupitelé, jmenovaní do inventarizační komise, si vyzvednou u účetní obce podklady pro provedení inventarizace.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 13 - Inventarizace majetku na vědomí.
14. Rozsvěcování vánočního stromu - příspěvek Nadace ČEZ (bod číslo 14)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
U Nadace ČEZ bylo jako každoročně požádáno o poskytnutí příspěvku 15 000,00 Kč na akci Rozsvěcení vánočního stromu 2024.
Starostka obce informuje, že částka bude využita v souladu s podmínkami poskytnuté dotace pro vánoční akce - setkání seniorů, vánoční koncert v kapli a odměny pro děti u stromečku.
Rozsvícení vánočního stromu s občany obce se uskuteční 29. 11. 2024.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 14 - Rozsvěcování vánočního stromu - příspěvek Nadace ČEZ na vědomí.
15. Zápis z kontroly Kontrolního výboru (bod číslo 15)
Předkladatel: Bc. Bohuslav Pindryč
Důvodová zpráva:
Dne 23. 9. 2024 provedl kontrolní výbor kontrolu hospodaření. Při kontrole nebyly zjištěny chyby.
Zápis z kontroly je přílohou tohoto bodu.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 15 - Zápis z kontroly Kontrolního výboru na vědomí.
16. Rozpočtové opatření č. 10/2024 (bod číslo 16)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
V souladu s bodem 23. Směrnice č. 4/2019 Pro vedení účetnictví obce Dodatek č. 2 předsedající předkládá rozpočtové opatření č. 10/2024.
Zastupitelstvo obce Mydlovary stanovuje v souladu s § 102 odst. 2 písm. a) a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů kompetenci starosty obce k provádění jednotlivých rozpočtových opatření v následujícím rozsahu:
a) do výše 50 000,- Kč nad rámec závazných ukazatelů
b) u příjmů neomezeně
c) rozpočtová opatření v částkách vyšších může starosta obce samostatně provádět jen v případech:
o rozpočtového zapojení účelově přidělených finančních prostředků z jiných rozpočtů o kdy zapojení výdaje vyžaduje nutný výdaj na zajištění chodu obce, v případě havárií nebo stavu nouze, výdaj k odvrácení možných škod, dále když včasné provedení úhrady je vázáno penalizací a dopady penalizací mohou výrazně překročit případná rizika z neoprávněné úhrady o úhrady pokut, penále z rozhodnutí nadřízených orgánů a dohledů a další nutné výdaje, kdy schválení rozpočtového opatření je nezbytné a má jen formální charakter, protože výdaj musí být realizován, tj. i v případech vyšších výdajů nezávislých na vůli obce (např. vyúčtování spotřeby energií…).
Předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Renata Gondeková") v tomto znění:
Zastupitelstvo obce Mydlovary schvaluje rozpočtové opatření 10/2024 ze dne 24. 10. 2024.
Hlasování |
pro: |
(6) Ladislav Fošenbauer, Ing. Renata Gondeková, Ing. Jiří Krtička, Iveta Marušková, Bc. Bohuslav Pindryč, Monika Šimsová |
proti |
(2) JUDr. Hana Chalupská, Jaroslav Šílený |
zdržel se: |
(1) Miroslav Kamiš |
nehlasoval: |
(0) |
Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-60-6/24 |
zodpovídá: |
|
termín: |
IHNED (29. 10. 2024) |
17. Informační leták FVE Mydlovary (bod číslo 17)
Předkladatel: Ing. Renata Gondeková
Důvodová zpráva:
V pátek 25. 10. 2024 se na starostku obrátil starosta Dívčic pan Stulík, s tím, že má připraven informační leták pro občany o stavu sanovaných a rekultivovaných odkališť Diamo s.p. Leták nevznikl na základě podnětu obecního úřadu Dívčice, ale na aktivitě místních občanů. Požádal o možnost roznosu letáku i do schránek občanů v Mydlovarech.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 17 - Informační leták FVE Mydlovary na vědomí.